начало » » 10 дни след подписване на договора кметовете подават заявка за авансово плащане

Бенефициенти




10 дни след подписване на договора кметовете подават заявка за авансово плащане

 

Необходимите документи са публикувани на електронната страница на Програма за развитие на селските райони – www.prsr.bg, секция „Мерки”, в конкретната мярка. Там ще намерите  актуални образци на бланка на Заявка за авансово плащане, Решение на общински съвет и на Запис на заповед.

Едно от основните изисквания към общинските проекти е издаването на извънбюджетна разплащателна сметка. При изготвяне на договор с банка е необходимо да се посочи, че сметката е с код 7443 и финансовата институция се задължава да контролира наличните средства по нея да бъдат разходвани целево за изпълнение само на конкретния одобрен проект.

Важно уточнение при попълване на Заявка за авансово плащане:

1.   В раздел „Общи документи за всички ползватели”, приложими за бенефициенти общини са следните точки:

1.1.         Копие от документ за самоличност на ползвателя или на законния представител на ползвателя (кмета на общината);

1.2.         Копие от Документ за самоличност на лицето, което подава документите  (в случай на упълномощаване);

1.3.         Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета, в случай че документите не се подават лично от ползвателя на помощта, съгласно сключения договор;

1.4.         Копие от решение на Общинската избирателна комисия, респ. на общинския съвет за избор на кмет или на временно изпълняващ длъжността кмет. 

2.   В раздел „Необходими специфични документи”, приложими за бенефициенти общини са следните точки:

2.1.         Банкова гаранция в оригинал (за общини – Запис на заповед в оригинал по образец, издадена от кмета на общината в размер на 110 % от стойността на заявеното авансово плащане със срок до 6 месеца след изтичане на срока за изпълнение на инвестицията определен в сключения договор с ДФ „Земеделие”); 

2.2.         Решение на общинския съвет, одобряващо поемането на дълг или решение на общинския съвет за одобряване на запис на заповед; 

2.3.         Договор за откриване и водене на специална отделна банкова извънбюджетна разплащателна сметка, сключен между общината и търговска банка. В договора следва да бъде допълнително уговорено, че търговската банка контролира целевото разходване на средствата от авансовото плащане за изпълнение само на конкретния одобрен проект. 

При възникване на допълнителни въпроси за авансови плащания можете да се обадите на тел. (02) 81 87 403 или (02) 81 87 196.

15.11.2012